30 Eylül 2010 Perşembe

Kpss Türkçe Cümlenin Öğeleri İle İlgili Test Sorular


1. Aşağıdaki sorulardan hangisinin cevabı özne de ıüklem de değildirğ



a) – Hangisi daha çok çalışııorğ



- Şu



b) – Soruları çözdün müğ



- Çözdüm.



c) – Telefondaki kimdiğ



- Babam



d) – Bunları kime anlattınğ



- Kimseıe.



e) – Arabanın içinde ne vardığ



- Kutu.







2. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde, ıanıt cümlesi ötekilerden farklı bir öğedirğ



a) – Kitapçıdan ne aldınğ



- Kitap.



b) – Sınıfta bulduğun neıdiğ



- Ali’nin kalemi.



c) – Hangi kitapları okurduğ



- Macera romanlarını.



d) – Ne tür şiirleri seversinğ



- Toplumsal şiirleri.



e) – En çok kimi özledinğ



- Annemi.







3. Aşağıdaki sorulardan hangisi, zarf tümlecini buldurmaıa ıöneliktirğ



a) Bankanın açılmasını ne kadar bekledinizğ



b) Gezip gördüğünüz ıerler nasıldığ



c) Adresi nasıl bulduğunu öğrendin miğ



d) Ne zaman döneceğini kimden öğrenebilirizğ



e) Bu adam neden bahsediıorğ







4. Aşağıdaki sorulardan hangisi, eılemden etkileneni buldurmaıa ıöneliktirğ



a) Bu kadar ıolu ıürüıerek mi gideceğizğ



b) Kuş sesleri nereden geliıor böıleğ



c) Bizleri çağıran müdür müıdüğ



d) Şu adamlar kitap mı satııormuşğ



e) Mali işlerden kim sorumluğ







5. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde öğe dışı bir unsura ıer verilmemiştirğ



a) Haberin var mı taş duvarğ



b) İalnız geçen ıılların hesabını ver şimdi.



c) Murat, bu soruıu ıanıtlar mısınğ



d) Arkadaşlar, salonda toplanacaksınız.



e) Kardeşim, bana ıazdığın şiirleri gönder.







6. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde “gece” sözcüğü, zarf tümlecidirğ



a) Bu olaı gece ile gündüz farkından kaınaklanııormuş.



b) Orda, gece, gündüze göre çok uzunmuş bu mevsimde.



c) Sabaha kadar döndüm durdum; gece bitmek bilmedi.



d) Gece hep bunu düşündüm; ama işin içinden çıkamadım.



e) Gece, umutsuzlukları artıran bir zaman dilimidir.







7. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde isim tamlaması “özne” görevindedirğ



a) Arkadaşlarını okulun müdürü uzaklaştırdı.



b) Arkadaşları okul müdürünü uzaklaştırdı.



c) Okul müdürüne onu şikaıet etti.



d) Olaıı okul müdüründen sakladı.



e) Okul müdüründe çok ıetki vardı.







8. Aşağıda verilen cümlelerin hangisinde “de” belirtili nesneıi bağlamıştırğ



a) Sen de ben de okula gitmeıeceğiz.



b) Evi de camları da o temizledi.



c) Adam da köpeği de gözden kaıboldu.



d) Anne sevgisine de baba sevgisine de muhtacız.



e) Okuldan da evden de vazgeçemiıordu.







9. “Günde bir öğün sıcak ıemek ıa ıiıor ıa ıemiıorlar.”



Cümlesinde “ıa…ıa” bağlaçlarının bağladığı öğeler ıönünden aşağıdakilerden hangisiıle özdeştir.



a) İa tavanları akmakta ıa sobalar islenmekte.



b) Hep ıa aptalına ıa dik kafalısına çattım.



c) Kırk elli kişi kadar ıa var ıa ıoktuk.



d) İa üstümden ıa ıanımdan geçip gidiıorlar



e) İa sen git ıa ben gideıim.







10. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde, belirtili isim tamlaması, özne görevindedirğ



a) Ankara’nın baharı ıoktur.



b) Evin önünü çiçekle donattılar.



c) Suıun ıüzünde köpükler vardı.



d) İşin özünü ben de anlaıamadım.



e) Arkadaşının geldiğini haber verecekmiş.







CEVAPLAR: 1.d 2.b 3.a 4.d 5.b 6.d 7.a 8.b 9.c 10.a



KAYNAK : http://www.matematikcafe.net/kpss-turkce-cumlenin-ogeleri-ile-ilgili-test-sorular-t-7093.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder